a Kihívás: Mit teszel, ha egy értékesítőd folyamatosan alacsonyabb árat szeretne?

ChallengeDávid már egy éve értékesítési csapatod tagja. Kiváló érzéke van, hogy megtalálja a potenciális új ügyfeleket, és nagy százalékban sikerül el is jutnia egy személyes találkozóhoz ahol nagyon hamar megtalálja a közös hangot a leendő ügyféllel.

Viszont a tárgyalások lezárásakor mindig azzal keres meg Téged, mint az értékesítési vezetőjét, hogy engedni kell az árból, mert máskülönben nem lesz üzlet.

Amikor Dávid belépett, a pályafutása elején többször belementél az árcsökkentésbe, hogy megszerezze a kezdeti sikerélményeket, viszont most már megelégelted és nem szeretnél több árengedményt adni. Emellett viszont azt is látod, hogy a többi értékesítőd tud értékesíteni a megállapított árakon.

Tekintettel arra, hogy Dávid már egy éve a cégnél van, és Te nem szeretnél neki több árengedményt adni, miként lehet megváltoztatni a folyamatot? Milyen lépéseket tennél, hogy Dávid ne érezze magát elveszve az ártárgyalás során? Egyáltalán van-e kiút, hogy Dávid gondolkodását megváltoztasd, és ne rohangáljon mindenegyes project során Hozzád további árcsökkentés kérni?

 

További gondolatokat, véleményeket és tapasztalatokat itt a LinkedIn csoportban is olvashattok:

Értékesítési Vezetők Klubja

 


A „a Kihívás” témakör szerepe

„a Kihívás” témakör valós helyzeteket, szituációkat és kérdésköröket indít el fiktív szereplőkkel. A topik első körben a LinkedIn közösségi portál Értékesítési Vezetők Klubja indul útjára. Célja, hogy a különböző iparágban tevékenykedő értékesítési szakemberek a saját tapasztalataikra építve osszák meg gondolataikat és ötleteiket. Ezek a szituációk általánosak pontosan azért, hogy minél több visszajelzés érkezzen az adott témában. Jelzem, jó vagy rossz válasz nincs, itt mindenki a saját véleményét és tapasztalatait osztja meg velünk.