a Kihívás: Iparági vagy vezetői tapasztalat? Melyik a fontosabb?

ChallengeEgy autóipari vállalat új értékesítési igazgatót szeretne felvenni. 9 értékesítő tartozik a csapathoz, amelyből 7 már több mint 5 éve a vállalatnál dolgozik.

A legtöbb értékesítőnek több mint 10 éves ipariági tapasztalata van. A korábbi értékesítési igazgatót elküldték a csapat éléről mivel az utóbbi három évben jelentősen elmaradtak az éves árbevétel célokhoz kapcsolódó számok.

Két jelölt maradt fent a rostán az utolsó körben és te, mint a cég által megbízott fejvadász/tanácsadó mindkét jelöltet alkalmasnak találod a pozícióra viszont csak egyet választhatsz és mutathatsz be a megbízónak, mint a végső befutó.

1) Tamás értékesítésben dolgozott az elmúlt 15 évben az egyik versenytársnál és nagyon sikeres volt. Rendkívül jó eredményeket tud felmutatni kiváló referenciákkal viszont soha sem dolgozott értékesítés vezetői pozícióban. Bár ipariági tapasztalatai kiválóak, értékesítés vezetői tapasztalat hiányában fel tud vajon rázni egy csapatot, hogy elérjék a kívánt növekedési számokat, árbevételt?

2) Dávid az iparágon kívülről érkezett, de erős értékesítés csapatépítési készségekkel rendelkezik. Tudja miként kell elemezni, felépíteni vagy akár megváltoztatni a folyamatokat, illetve a hatékonyságot megnövelni egy ilyen helyzetben. Ezenkívül erős coach készségekkel és referenciákkal is rendelkezik. Vajon az ő kompetenciája elégséges ahhoz, hogy ipariági tapasztalatok nélkül egy az autóiparban veterán és rutinos csapat elfogadja őt, mint vezető és tudja hozni az elvárt számokat?

Te melyik jelöltet választanád?

 

További gondolatokat, véleményeket és tapasztalatokat itt a LinkedIn csoportban is olvashattok:

Értékesítési Vezetők Klubja

————————————————————————————————————————–

A „a Kihívás” témakör szerepe

„a Kihívás” témakör valós helyzeteket, szituációkat és kérdésköröket indít el fiktív szereplőkkel. A topik első körben a LinkedIn közösségi portál Értékesítési Vezetők Klubja csoportjában indul útjára. Célja, hogy a különböző iparágban tevékenykedő értékesítési szakemberek a saját tapasztalataikra építve osszák meg gondolataikat és ötleteiket. Ezek a szituációk általánosak pontosan azért, hogy minél több visszajelzés érkezzen az adott témában. Jelzem, jó vagy rossz válasz nincs, itt mindenki a saját véleményét és tapasztalatait osztja meg velünk.