a Kihívás: Kivárjon vagy megváljon tőle?

.

ChallengeSzerintem nincs olyan vezető, aki élvezi az elbocsájtás folyamatát, de egyszer eljön az idő amikor meg kell tennünk.

A vállalat nyolc fős értékesítési csapata kiválóan teljesít, hozzák a terveket kivéve Dávidot, aki nagyon le van maradva. Dávid értékesítési tervének 70%-át érte csupán el az első negyedév végén. Tamás, mint a vállalat értékesítési vezetője nincs megelégedve az eredménnyel, behívja Dávidot és egy rövid beszélgetés után közli vele, hogy a következő hónapban amellett, hogy el kell érnie a kitűzött tervszámokat az előző negyedév lemaradásából is faragni kell.

Dávid egy szimpatikus fiatal személyiség, aki közel fél éve került a céghez gyorsan felépített jó kapcsolatot a társosztály munkatársaival. Egy éve már, hogy elvált és egyedül neveli két kiskorú gyerkőcét.

Eltelik a hónap és Dávid csak 60%-ot teljesít az adott hónap tervének. Tamás ismét behívja Dávidot és egy újabb beszélgetés után felhívja figyelmét, hogy a lemaradásából pótolnia kell a következő hónapban. Elérkezik egy újabb hónap vége és Dávid ismételten csak 60%-ot ér el az értékesítési terveknek az adott hónapban, így a lemaradás már nagyon jelentős.

Tamás a harmadik megbeszélésre készül, de tanácstalan, hogy mit mondjon és miként járjon el. Úgy érzi már megtett mindent, hogy Dávidnak segítsen. A megválásra nem szívesen gondol, többek között Dávid családi körülményei miatt, de a tervszámokat hozni kell hiszen ő is nagy nyomás alatt áll, felettese folyamatosan zaklatja is emiatt.

Te, mint a vállalat külsős tanácsadója, milyen tanácsokkal látnád el Tamást? Vajon mi lehet az ok, ami miatt Dávid nem teljesít? Milyen eszközöket, stratégiát alkalmazzon, hogy Dávid utolérje értékesítési terveit? Esetleg már az első két beszélgetés alkalmával kellett volna másképp eljárnia? Várjon-e még vagy egyszerűen váljon meg Dávidtól?

Honnan tudod, hogy eljött az az idő, amikor meg kell válnod egy értékesítődtől?

.

További gondolatokat, véleményeket és tapasztalatokat itt a LinkedIn csoportban is olvashattok:

Értékesítési Vezetők Klubja

————————————————————————————————————————–

A „a Kihívás” témakör szerepe

„a Kihívás” témakör valós helyzeteket, szituációkat és kérdésköröket indít el fiktív szereplőkkel. A topik első körben a LinkedIn közösségi portál Értékesítési Vezetők Klubja csoportjában indul útjára. Célja, hogy a különböző iparágban tevékenykedő értékesítési szakemberek a saját tapasztalataikra építve osszák meg gondolataikat és ötleteiket. Ezek a szituációk általánosak pontosan azért, hogy minél több visszajelzés érkezzen az adott témában. Jó vagy rossz válasz nincs, itt mindenki a saját véleményét és tapasztalatait osztja meg velünk.