Interim Vezetői szerepvállalás

  • Home
  • /
  • Interim Vezetői szerepvállalás

hamsik_g“Daniel Goleman szerint a legjobb menedzserek akár többféle vezetői stílust is életre hívhatnak önmagukban és a csapatuk tagjaiban – attól függően, hogy éppen mire van szüksége a csapatnak és a cégnek. Ezt nevezi Goleman a vezetés megosztásának.

Ennek ellenére, minden vezetőnek van egy fő jellemző stílusa, amit a leggyakrabban használ, gyakorol.

Én transzformális vezetői stílussal rendelkező vezetőnek vallom magam, aki gyorsan megtalálja a hangot új kollégáival, tudatosan nagy hangsúlyt fektet az érzelmek szerepére és a lehető legjobb teljesítmény elérésére ösztönzi beosztottjait a kitűzött célok irányába.

Vezetési stílusom főbb jellemzői:

  • kreativitásra serkentő
  • inspiráló és motiváló
  • coachként funkcionáló

Pályafutásom alatt több olyan kereskedelmi csapatot építettem és vezettem, akik később kétszámjegyű éves árbevétel növekedéshez segítették az általuk képviselt vállalatokat.”

 

Mi az interim management?

 

„Az interim menedzsment egy olyan időszakosan fennálló tevékenységi forma, melynek során egy meghatározott időszakra egy külső, ún. átmeneti vezető (interim menedzser) vállalja meghatározott körülmények között – menedzsment tudásának átadását.” Forrás: Wikipedia.org

 

 

Kinek és mikor lehet szüksége interim vezetőre?

  • Váratlan erőforrás hiánya –távozik a cég/szakmai terület vezetője és gyorsan szükség van a pótlására. Ebben az esetben az interim vezető nem csak a napi feladatokat veszi át, hanem részt vesz az új vezető felkutatásában és betanításában is.
  • Stratégiai szintű projektek megvalósításához – amikor szükség van meghatározott szakmai tudásra, vezetői tapasztalatra, átmeneti vagy egyszeri alkalommal. Ilyen lehet egy új termék bevezetése, új kereskedelmi csapat felépítése illetve meglévő magasabb fokozatba kapcsolása, szükség esetén az átszervezése.
  • KKV szektor – ahol a cégnél dolgozik már néhány értékesítő, de nincs értékesítés vezetés, mert a tulajdonos/ügyvezető valami oknál fogva nem tud hangsúlyt fektetni az operatív feladatokra. Ebben az esetben az interim vezető segítségével kidolgozzák és végrehajtják a megfelelő üzletfejlesztési stratégiát és meghatározzák a következő lépéseket.
  • Start-up cégek esetén – ahol adott egy remek ötlet és termék, de hiányzik a szakmai vezetői kompetencia az üzletfejlesztéshez, a piac és a szervezet felépítéséhez.

 

Miben különbözik?

Forrás: www.interim.hu